まずは後方でヒラヒラとしている物体、尻皮(しりかわ)の件についてはまた後日(←後日!?)。そしてフニャ靴でダブルキャンバーであろうが凸凹POWがどうだとかAだとかBとかそんなこんなも後回し。それでは今回のこの記録の主題は何か?ハイ、それは『なんで連続ターンしてんの?』です。ちなみに・・「何のためにターンするんだろ?」とスクールでゲストに問いますと、、「方向をかえるため」とか、「スピードを落とすため」との回答あり。前者には「じゃぁなんで何回も何回も方向転換するのかな?」と切り返すし、後者には「斜度50°の絶壁でターンするかい?」と問い直します。「あなたがゲレンデでしている連続ターンって何?」。「何?」。まさにこのタイミングで画面が白黒反転〜(←それNHKの番組〜)。もういちど設問に戻ります。「なんで連続ターンしてんの?」。うちにおいては以下が解答です。『ゲレンデにおいて、狭い幅で真っすぐ真下に滑り降りるため』。説明します。左右左右とターンを繰り返すのはあっちまで行かないようにするためです。ゲレンデは狭いですからね。そして何よりも後方斜面上方からたくさんの人が降ってくる。端から端までの斜滑降とかしてたら衝突の危険度は増し増しです。安全管理の低いイントラが対岸で「は〜い、どーぞー」なんてやってますが(それはまほろば法典によると)彼は極刑に値します。さて次に減速についてはどうでしょう?50°の絶壁とは言わないまでも、カリカリの超急斜面を降りるシーンにおいてターンなんぞできしまへん。選択は横滑り一択。ターン弧描く、論外っす。「いや、ゲレンデにはそんな斜度のとこ無いから」。ごもっとも。ゆえにだから「スピードを落とすため」なんて言説が生まれてくるわけですよ。山回り、切れ上がることで減速、谷回り、谷に落ちることで加速。10年以上も前になりますが、当時の僕はそんな図を得意げにホワイトボードに描いておりましたね・・。嗚呼、恥ずかしい。。というわけで、上記赤字の文章が連続ターンをする、もしくは連続ターンを強いられる理由です。そしてそこに「ゲレンデにおいて・・」と記してあるのがポイントでありまして、もし現場が他に誰も居ない、且つ広い斜面であったならば(←つまりは山/最近ではバックカントリーとも呼ぶ)、それは狭い幅で降りる必要も無いし、真下に向かって降りなくても良いわけですよ。延々とした斜滑降で標高を下げてもいい。方向転換は一度止まってキックターンすればいいじゃないですか。と、そんな山にですね、歩いて出かけるのにちょうど良い塩梅のセットアップ(←フニャ靴にダブキャン細長板のこと)にて、あろうことかゲレンデの、しかも凸凹POWDER急斜面に突っ込んでしまった・・・という僕の、連続ターンのシドロモドロが今回の動画でありますよ〜、といったいつも通りの長い解説でありました。。まとめ。なんで連続ターンしてんの?それはゲレンでだから。という側面があり、山では決してマストではないよ、というお話しでした。 2024年1月24日 追記:車から至近のBCに、今は入りやすくなったと思う。ゲレンデでターンなんか練習していないで、BCで歩いて、直滑降して、転んで、起き上がって・・が最初にこそ大事なんじゃないかな。ネイチャースキーがまさにそうだったようにね。 
First of all, let's talk about the object that is flickering in the background.We'll talk about that later. And whether it's double camber with soft boots, how about uneven POW, A or B, etc., etc. will be postponed. So what is the theme of this record? Hi, that's ``Why are you turning continuously?'' "is. By the way, when I asked the guests at the school, ``Why do you turn?'', the answers were ``to change direction'' and ``to slow down.'' To the former, I reply, ``Then why do I have to change direction so many times?'' To the latter, I ask, ``Do you want to turn on a cliff with a 50° slope?'' "What are those consecutive turns you do on the slopes?" "what?". At this exact moment, the screen turned black and white (←That's an NHK TV program~). I'll go back to the question again. "Why are you making consecutive turns?" For us, the answer is as follows. ``For skiing straight down in a narrow width on resort ski slopes.'' I will explain. The reason for repeating left, right, left and right turns is to avoid going in one direction and not in the other. The slopes are narrow. Above all, a lot of people were coming down from above the slope behind us. If you're going downhill from one end to the other, the risk of a collision increases. A ski instructor with poor safety management is on the other side saying things like, "Hey, here we go!" (According to the Mahoroba Code), he deserves capital punishment. Now, what about deceleration? Even if it's not a 50 degree cliff, it's hard to turn when going down a very steep slope. The only option is skidding. Draw a turn arc, that's out of the question. "No, there's nothing like that on the resort slopes." Of course. Therefore, the phrase ``to slow down'' was born. , in the first half of the turn, it accelerates by falling into the valley, and in the second half of the turn, it decelerates by cutting up to the mountain side. More than 10 years ago, I was proudly drawing such a diagram on a whiteboard. Ah, that's embarrassing. . So, the text in red above is the reason for making consecutive turns or being forced to take consecutive turns. The key point is that it says ``On a resort slope...'', and if there is no one else there and it is a wide slope (←In other words, it is a mountain/recently called backcountry). ), there is no need to descend in a narrow width, and there is no need to descend straight down. You can also lower the altitude by going downhill in an endless diagonal direction. To change direction, all you have to do is stop and kick turn. So, on such a mountain, I was wearing the perfect setup for walking (← I'm talking about fluffy shoes and double camber skis), but as expected, I ended up running into the steep, uneven POWDER slope of the ski slope. As usual, this video is about my struggle to make continuous turns.This is the usual long explanation. . summary. Why are you making continuous turns? He said that this is because it is a resort slope, and that it is definitely not a must-have in the mountains. January 24, 2024 PS: I think it's now easier to get to the nearby BC from the car. I think it's important in the beginning that you don't practice turns on the slopes, you just walk on the BC, go straight downhill, fall down, and get back up. Just like nature skiing.
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